Important:

Autentificare  \/ 
x
sau
 Use Facebook account  Use Google account
Înregistrare  \/ 
x

sau
 Use Facebook account  Use Google account

Campania 'E dreptul tau.Actioneaza!'Comisarul european pentru Sănătate și Consumatori, John Dalli, a lansat Campania Uniunii Europene pentru informarea consumatorilor – “E dreptul tău! Acționează!”, ce va informa consumatorii din România cu privire la drepturile lor în țară și în alte state membre.

Legislația comunitară stabilește drepturi pentru consumatori, dar crearea cadrului legal este doar primul pas spre împuternicirea consumatorilor” – a declarat comisarul european într-un mesaj video adresat în cadrul conferinței de lansare de la București. “Pentru ca aceste drepturi să funcționeze în practică, consumatorii din România trebuie să-și cunoască drepturile, să și le susțină și să știe unde să se adreseze atunci când au nevoie de mai multe informații și sfaturi”.

Din momentul aderării la Uniunea Europeană, în 2007, consumatorii români au câştigat drepturi garantate în toate statele membre UE. Însă, crearea unui cadru legislativ este doar primul pas. Pentru a beneficia de drepturile pe care le au, consumatorii trebuie să le cunoască, să ştie unde pot găsi mai multe informaţii, şi cine îi poate sprijini atunci când întâmpină o problemă.

Scopul campaniei este acela de a-i încuraja pe consumatorii români să îşi susţină drepturile, să ia atitudine şi să devină activi în apărarea drepturilor lor.

Campania „E dreptul tău! Acţionează!” îi informează pe consumatorii români despre drepturile lor, cum ar fi:

  • dreptul de a returna un produs comandat online în temen de 10 zile de la livrarea acestuia, şi de a-şi primi banii înapoi
  • dreptul la reparaţia sau înlocuirea unui produs cumpărat recent, dacă acesta nu funcţionează cum ar trebui
  • dreptul de a solicita compensaţie atunci când pachetul de vacanţă  achiziţionat nu corespunde cu ceea ce s-a promis în broșura şi cu serviciile plătite  

Campania vizează totodată şi iniţierea unui dialog cu comunitatea de afaceri. Operatorii economici trebuie la rândul lor să cunoască şi să respecte drepturile consumatorilor şi să  conştientizeze că a fi deschişi către consumatori  poate reprezenta un atu pe piaţa competitivă în care activează.

Asociațiile de consumatori joacă un rol crucial în construirea unei mișcări consumatoriste puternice, dar, la rândul lor, asociațiile trebuie să fie deschise către consumatori și să le demonstreze că pot furniza informații utile și un sprijin real. Mai mult, Centrul European al Consumatorilor poate oferi asistență atunci când apar probleme în comerțul transfrontalier pe teritoriul UE”, a adăugat comisarul Dalli.

Campania se va derula pe parcursul a 12 luni si se va axa pe trei teme majore, și, anume, garanția produselor, comerțul online și pachetele de vacanță.

Aflați mai mult despre campanie și despre drepturile consumatorilor pe: www.consumatoreuropean.ro.

Moinesteanul.ro

Serviciu oferit via CComment

Vezi și...

Nu am găsit alte articole pe această temă


Locale

Criza deșeurilor la Moinești

Primăria din Moinești bună de plată în cazul crize…

Deși și-a pus speranțele într-o decizie favorabilă a instanțelor de judecată, Primăria din Moinești a pierdut procesul cu ADIS (asociația de salubrizare a primăriilor din județ), prin care...

Regionale

Calitate apă potabilă

Administrația Naționala „Apele Române” atențion…

Conform comunicatului, Administrația Naționala „Apele Române” efectuează în prezent activități de întreținere necesare pentru siguranța structurii de rezistență la nivelul Barajului La...